2 דקות קריאה
המגבר שמיגנט אותי . Magnat Ma900

סקירה - מגבר משולב Magnat Ma900

קיבלו לסקירה באדיבותו הרבה של מושיק מסטריאו סטאר  את המגבר Magnat Ma900. 



אפשר בקלות להתאהב בו ממבט ראשון , וזה קרה לי . הגימור המוברש , המתכת. הארגז הלא מוגזם שלו , לא קטן מידי ולא ענק. מסך השתקפות המנורות מושלם . פשוט תענוג להסתכל עליו. 



אז המגבר הזה היברידי . מה זה אומר? שהספק כח שלו - דהיינו הפאאור הינו טרנסיסטורי והפרה (PRE)  שלו מנורתי שיש לזה לא מעט יתרונות (אבל זה לפוסט אחר) .  בגדול - אנחנו מקבלים פה מגבר הספק בעל 200 וואט ב 4 אוהם (לא מבין מה מגנט מסתירים את המידע על 8 אוהם) אבל לפי חישוב המתמטי (P = V^2 / R) זה יוצא 100 וואט ב 8 אוהם  . וכמובן פרה מנורתי עם כל המשמעות של הסאונד המנורתי . (נדבר על זה בהמשך) . 

אין ספק שמגנט (Magnat) מביאה מסר חשוב פה , שאפשר לייצר מוצר איכותי מאוד במחיר עממי. 

בגדול הבניה שלו דומה למגבר הזול יותר שלו עם ההספק קטן יותר דגם MR 780 .  

אחד הדברים המגניבים בו זאת האפשרות ל״שחק״ עם ה Mid .  בחזית המכשיר יש לנו 3 כפתורי איזון (בלי יכולת לכיוון דרך השלט) . 

באס , טרבל , וכן מיד . לעומת החוסר האפשרות לכוון איתם דרך השלט, דווקא כפתור הלאונדס (וינטאז מישהו פה אמר?)  הוא אך ורק דרך השלט. והוא נותן לאונדס מטורף. 

בדגם הזה מגנט נתנו במה וחשיבות לחלק של המדיה החיצונית ומאפשרת לא מעט חיבורי דיגטל IN. ניתן לחבר אליו כמה מכשירים דיגטליים במקביל כמו טלוזיה, בלוריי וכדומה ולהשמיש את המגנט כממיר.  

שימו לב  - כאן בתמונה. לא דבר שרואים כל יום . 

4 כניסות דיגטליות . 


ציפ הדאק ששמה החברה הינו מבית Cirrus Login  ,  שתומך 44.1/48/88.2/96/176.4/192 kHz; 16/24 bit.

כמה כיף שלא חסכו כאן גם בנושא הפונו סטייג׳, פינקו אותם גם ב MC וגם ב MM.


האמת , מעולם לא חשבתי שאני אחליף את הפונוסטייג החיצוני שלי (בנייה עצמית שניצח לא מעט טובים וחזקים - מי שמכיר יודע) . אבל פשוט המגבר הזה מביא כל דבר לקצה היכולת בצורה נפלאה.  למשל ב MM  קיבלנו פונוסטייג עם עכבה שיכולה להתמודד עם MC High Output , וכמובן עוד כניסת MC סטנדרטית .  בנוסף יש לנו עוד חמישה מקורות חיבור אנלוגיים כולל כניסת tape ואפילו Rec Out  לטובת הקלטות (שוב , אמרנו וינטאז? ) . 

עוד יכולת נוספת למגבר היא שיש אפשרות להתחבר אליו ב BT . רק חבל שזה רק שAptx ולא LDAC.    למרות שאני בטוח שמבחן עיוור לא הרבה ירגישו בהבדל.  למי שמחפש אפשרות רשת.  אפליקציה , סטרימינג - לא ימצא במגבר הזה. שאני אישית חושב שזה מצוין . כמה שפחות מעגליים במגבר , טוב יותר. 

היום יש לא מעט מגברים מודרניים , סופר יקרים שבנויים כרטיסים (לרוב קלאס d) - אבל לא כאן, מאגנט בנתה פה מוצר שמאוד מזכיר את הבניה של פעם. איך אני אומר ״פרימטיב״ אותיות פרי - מטיב. 





איכות בניה כבר אמרנו ? אז שימו לב !!

המנורות שמגיעות עם המגבר הינן מכויילות כמו שצריך ,כדי להבטיח לנו התחלה כמו שצריך , מגברי הכח עובדים ב Class A/B

עם רכיבים דיסקרטיים ( מי שמבין - יודע על מה שאני מדבר) . דבר שממש לא מובן. מאליו בטווח המחירים הללו. לספק הכח יש שנאי טרואידי . מאגנט משקיעה לא מעט מאמץ בבניה עם לא מעט הפרדות , על מנת לייצור איזון כמו שצריך בכל המעגלים . 

דרך אגב אני אישית מאוהב בצבע השחור שלו - אבל מי שרוצה יש גם צבע כסוף . 



עוד דבר טוב במגבר , זה שהמסך שלו מאוד קריא וברור - גם למרחק ישיבה גדול. 

אממממ , שאלתם לגבי השלט? עושה את העבודה. לא שלט מהחכמים ביותר , אני אישית משתמש במכשיר אינפרה שמגיע עם אפליקציה ומלמד אותו פעם אחד לפי הרצון שלי (11 דולר - אבל זה לפוסט אחר) . ואפילו יכול ליצור סצינות כיבוי והקלטה.

כמובן שהשלט אוטמטית יודע לשלוט על מוצרי מגנט אחרים אם יש ברשותכם . 

טוב ליאור , חפרת . מה עם הסאונד? איך הסאונד. 

אז כמובן שיהיה קשה להעביר לכם כאן את ההנאה הרצופה של הסאונד שלו , אבל במנורות כמו במנורות ככל שהוא מתחמם יותר , הצליל נעים יותר. 

תנו לו צאנס . אתם תרגישו שהצליל ההתחלתי אמנם מספיק חזק אבל עם הזמן עמוק יותר . 

נתתי לו לנגן כל מה שאני אוהב :

Dire straits , muddy waters , Chet baker  ועוד רבים וטובים. והוא פשוט וואו אחד גדול (והיו לי פה לא מעט מגברים לפניו) . 

נתתי לו לנגן סטרימינג , תקליטים ופשוט לא התעייפתי, היה לי כיף לאתגר אותו מחדש. היה לי אפשרות להשוות עם קטעים שכבר שמעתי לפני . והוא ממש ממש הפתיע אותי . מיגנט אותי :). 

עוד פיצר חשוב - אין צורך לכבות את המגבר , אם הוא מזהה שאין סאונד למשך כמה שעות - הוא יכבה את עצמו לבד. 

זוכרים שאמרתי לכם בהתחלה שנדבר על המנורות? אז המנורות שמגאנט שמו הם סופר איכותיות אבל היתרון הגדול במנורות זה תמיד שאפשר להחליף , לשדרג ורק שני מנורות בלבד, היו לי מגברי מנורות שכדי לקבל שינוי היה צורך בלהחליף 8 ו 16 מנורות . כאן , מכיוון שהפאאור הוא לא מנורות , תוכלו להחליף רק 2 , היתרון זה עלויות הזולות יחסית (כי זה רק 2) והמבחר ברשת עצום, כל זוג נורות יתן לכם גוון צליל אחר. בוודאות .



אני השארתי אותו אצלי . 

להלן גם סקירה קצרה שלי בוידאו: