1 דקות קריאה
ויוה איטליה !! - סקירה רמקול רצפתי Rosso Fiorentino Elba 2

אחד מתחביביי הרבים זה הצורך ללכת לשתות קפה אם אמיר ארמה מארמה אודיו ולא רק בגלל הציוד היפה שברשותו , עצם היותו אדם חברותי ,נעים ונח. כדאי לכם לתאם איתו ביקור. שלא נדבר על התקליטים הסופר איכותיים שהוא מביא.  בביקורי האחרון התרשמתי ואהבתי את החברה האיטלקית שהוא מייבא. 

תכירו את הרמקול היפיוף הזה  Rosso Fiorentino.


שימו לב לגימור , לצורה, יופי איטלקי לכל דבר. 

ההשראה האיטלקית נגזר מהשחור מט שלצדו לוחות צד יפים מעץ אגוז, יחד עם מגן מכוסה בעור שחור בעל מרקם - איטלקי עשיר. הגימור האלגנטי מט-שחור, הנקרא "שחור מט משי", הוא יצירה מותאמת אישית של Rosso Fiorentino. הרמקול יושב על מעמד שמגביהה את הרמקול כ-3 אינץ' מהרצפה. ה-Elba 2 הוא הרמקול הקטן והמשתלם ביותר בסדרה  הרמקולים של רוסו פיורנטינו. 

הרמקול הוא 2.5 (way)  , עם שני מידרנג/וופר של 6.5 אינץ , נצילות של 88db  אבל עכבה נומינלית של  6 אוהם שלא יורדת מתחת ל 4 אוהם , מה שיאפשר להניע אותו יותר בקלות , למרות הנצילות הנמוכה. לכל וופר יש רפלקס שיוצא בצד האחורי . שימו לב ליצירה המופלאה הזאת. 


המארז מורכב מלוחות רב-שכבתיים מחומרים שונים לשיכוך מקסימלי ובקרת תהודה. כדי להפחית גלי עמידה פנימיים ולהוסיף מעט אלגנטיות ויזואלית, המארז מתחדד מעט לכיוון האחורי.

האלבה 2 היא גרסה משודרגת משמעותית של האלבה המקורית, עם דרייברים חדשים של וופר/מיד  עם קונוסים מצופים פיברגלס, כמו גם מבנה מנוע חדש. יציאות האלומיניום עוצבו מחדש כדי להתאים למאפיינים של הוופרים החדשים.

אחד הדברים המיוחדים של הרמקול הוא בעצם ניסוי הכלים שלו, הוא נבחן והושמע בפעם הראשונה במקום שנקרא ״La Sala del Rosso״ (החדר האדום) , חדר הנמצא בטירה היסטורית מחוץ לפירנצה .מסתבר שזהו מקום המשמש להקלטות מיוחדות של מעצב ויותר הרמקול ״רוסו פיורטינו״  , המקום מעוצב ומטופל אקוסטי בין הטובים בעולם .



בהאזנה הראשונה מיד מרגישים את האיזון , אין טרבל שיוצא החוצה מידי או באס שתלטני , הרמקול ידע להגיש את האודיו בצורה נעימה כמו שרמקול צריך לתת.  ה-Elba 2 אולי נשמע מעט כהה בטווח המיד בהשוואה למתחרים במחירים דומים, אבל לדעתי האיזון הטונאלי הזה קרוב הרבה יותר לצליל של מוזיקה חיה מאשר כיסוי בעיות ברמקולים אחרים על ידי טוויטר גבוה או באס חזק,  כתוצאה מכך, מעולם לא הרגשתי מותקף על ידי Elba 2. במקום זאת, הוא הרגיע אותי והזמין אותי למוזיקה בצורה שאפילו כמה רמקולים יקרים בהרבה לא מצליחים לעשות.

ל-Elba 2 הייתה יכולת מדהימה להבדיל בין כל כלי בגוון ובמרחביות, באופן שהפך את המוזיקה להרבה יותר מרתקת. היה קל לעקוב אחר קווים בודדים, ולהעביר את תשומת ליבי מכלי אחד למשנהו.


במקביל, יכולות הבמה של ה-Elba 2 היו לא פחות ממרהיבות. הצלחתי למקם את הרמקולים הרבה יותר רחוק מהצפוי, מבלי להתפשר על מיקוד הדוק על כלים וקולות הממוקמים במרכז.ה-Elba 2 נתן לי תחושה  של קבוצת מוזיקאים שמנגנים חיים באולפן יחד, ועם הרושם הקולי הזה באה תחושה גדולה יותר של לשמוע יצירות מוזיקה  אחרות באופן ספונטני. 

למשל הבס של סטנלי קלארק באלבום הטריו האקוסטי The Rite of Strings עם Al DiMeola וז'אן-לוק פונטי התבטא מעולה בגובה הצליל ובדינמיקה, איכות שבאה לידי ביטוי במיוחד   בגיטרה והכינור. 


והטוויטר?  אחד האלמנטים האהובים עליי. 

הטרבל היה חלק ומשולב היטב,  הטוויטר עם הכיפה הרכה של Elba 2 נשמע רגוע יותר מרוב הטוויטרים עם הכיפה הקשה ששמעתי. האוקטבה העליונה (10kHz היא תדר הרבה יותר גבוה ממה שרוב האנשים חושבים) לא הייתה אוורירית כמו כמה רמקולים אחרים, אבל זה היה מחיר קטן לשלם עבור החלקות והנזילות המוחלטת של הטרבל. יחד עם זאת, האוקטבות העליונות היו מרקם יפה מאוד ומפורט. במהלך סולו הפסנתר היפהפה והחדיש של טדי ווילסון ב-"Harpo's Blues" מתוך אלבום הבכורה של פיבי סנואו (Analogue Productions, 45rpm), המתופף מכה בעדינות רבה על המצילה  ה-Elba 2 שיחזר את המצילה בעדינות רבה, תענוג. 


לסיכום:

תמיד קשה להעביר על הכתב את איכות והסאונד של הרמקול , לכן זה לא בחו״ל , זה אצלנו בארץ ברחובות אצל אמיר ארמה . תקפצו לקפה . 

Rosso Fiorentino Elba 2 הוא לא רק  רמקול מעולה בתמורה לכסף. זה רמקול נהדר, נקודה. יש לו סגולות של רמקולים שעולים הרבה יותר, בעיקר   הגוון אינסטרומנטלי המשלב קלות, חמימות ועושר הרמוני שניתן לחוש אותה , רזולוציה וחיות מוזיקלית - טריק שרק מעט רמקולים יודעים.

לשים יד על -Elba 2 זה כמו להכניס לסלון שלך טעם של האלגנטיות הקלאסית והתשוקה ליופי שפירנצה מדגימה. אתה עלול אפילו למצוא את עצמך קורא, "בליסימה!" :).


פרטיים טכנים:

Type: Two-and-a-half way floorstanding loudspeaker
Driver complement: Two 6.5″ mid/woofers, one 1″ silk-dome tweeter
Frequency response: 40Hz–30kHz (-6dB at 35Hz, in-room)
Impedance: 6 ohms nominal, 4 ohms minimum
Sensitivity: 88dB
Recommended amplifier power: 30–150W
Cabinet finish: Walnut veneer, Rosso Fiorentino “silky matte black” coating, natural leather (custom finishes by special order)
Dimensions: 9.3″ x 42.8″ x 11.4″
Weight: 59.5 lbs. each (net)


לרכישה ולתאום פגישה לחצו  כאן:

כמו כן ניתן להשיג אצל ארמה את הסדרות הגבוהות יותר של החברה.