1 דקות קריאה
סקירה - מגבר משולב Plinius Hautonga


השם "Hautonga", שניתן על ידי חברת פליניוס הניו-זילנדית למגבר המשולב שלה, הוא מטבע של שתי מילים מאוריות (מאורית (להאזנה (מידעעזרה)) היא שפה ממשפחת השפות האוסטרונזיות, היא מדוברת על ידי בני העם המאורי, ומשמשת כאחת השפות הרשמיות בניו זילנד. ) שפירושה "רוח חזקה" או "משב רוח רענן." האמת - כינוי שמאוד מתאים לו , כפי שיתברר ,הן מבחינת שליטה, רזולוציה וכוח אשר משלש את מעלותיו של האוטונגה, שאליהן ניתן להוסיף גם שקיפות גבוהה, רעש נמוך ועיוותים, בנוי כמו "טנק" , אקדים את דבריי ואומר שהוא נשמע נהדר ולא מעוות את הצליל . 

הנתונים היבשים מספרים על 200 וואט לערוץ ב8 אוהם. 

כמו שאמרתי מקודם, העיצוב אגריסיבי , חזק , עשוי אלומיניום עם קימורים בצדדים. יש שיגידו עיצוב מיושן , יש שיאמרו "וואו" , כמו שאמר פעם אחד הסינים :)  "על טעם וריח" ...  

מבחינת החברה הוא ללא ספק "משב רוח מרענן" . 

השלדה מוצקת , מחוספסת וכבדה בצורה מרשימה (כ15 קילו) . 

מקדימה כפתור אחד ששולט על הכל (ווליום ובורר) . מבחינת חיווי , רק פונו ו CD כל שאר הכניסות מוגדרות כ LINE . 

הפנאל האחורי מכיל 

 חמש כניסות RCA כולל  Phono וזוג XLR מאוזן נוסף כסטנדרט. יש Pre Out למי שרוצה להשתמש רק בשלב הקדם-מגבר ובחיבור Line Out  או לציוד נלווה אחר. 


יש אפשרות לגימור שחור או כסף , הייתי הולך על הכסוף , כי בשחור יהיה לכם בעיה לראות את החיווי . השלט גם יכול לשלט על CD של פיליניוס. 

בהתחשב בפופולריות הגוברת של ויניל בשנים האחרונות, Hautonga מגיע עם פונוסטייג המיוחד בו שאפשר על ידי מגשרים להוריד או להגביר GAIN בהתאם לצרכים שלנו . דרך אגב, הוא יכול לשמש גם כ MM וגם כ MC 

כמו כן יש למגבר כמה תכונות מאוד שימושיות , כמו היכולת שלו להפוך ל PRE . או ל POWER . כולל HT BYPASS עבור הקולנוע הביתי. 

לחצן על המכשיר מכניס את היחידה למצב המתנה, מכבה את המעגל (ובכך מקטין את צריכת החשמל) תוך שמירה על טעינה של רכיבים קריטיים כך שיימנע הצורך בחימום ארוך למשך ההאזנה הבאה. הספרות של פליניוס לא אומרת הרבה על המעגל של האוטונגה, אבל זו חברה שבנתה את המוניטין שלה על מצוינות  ויש לה רקורד טוב מאוד הן לביצועים גבוהים והן לאמינות.


הדבר העיקרי שמאפיין את המגבר הזה הוא הניטראליות . אין כפתור באלנס. הוא לא ינסה לעוות במובן החיובי או השלישי את הסאונד , אלא יגיש אותו איך שהוא. 

בג'אז , בלוז ושאר חברים  , הפילניוס מדגיש כל צליל . הן בשרני והן קריר. 

גם בתחום הרוק והקצב ,לא נס ליחו . היכולת להרים ווליום ולהביא את המגבר לקצה ללא עיוות הינה אחת המרשימות . 


אין ספק שהפילניוס הנ"ל צריך להכנס לרשימת המשאלות שלכם , היכולות שלו , הכח שלו מרשימים בהחלט . 


נתונים טכניים:

Power output: 200Wpc, 20Hz—20kHz at 0.05% THD
Number and type of inputs: One phono (mc or mm selectable), four single-ended inputs, one single-ended/balanced input (selectable), theater-bypass, preamplifier output, trigger in/out.
Phono input impedance: 47k ohms
Gain: Line, 40dB; phono low, 60dB; phono high, 66dB