1 דקות קריאה
סקירה על אפליקצית ROON מבית ROONLABS

אזהרת ספויילר :

אל תיקחו את השבועיים ניסיון , כי מי שיקח ,לא יוכל לחזור למשהו אחר :)

אז מי אלה ROON LABS?

למי שלא יודע , לחברה הזאת יש היסטוריה בפיתוח חומרה ותוכנה

המוצר הראשון שלהם היה שרת המוסיקה SOOLOOS בסך 10 אלף דולר בשנת 2007 .

מהר מאוד זה משך את תשומת לב של MERIDIAN AUDIO שרכשה את SOOLOOS בשנת 2008 ושילבה את הטכנולוגיה הזאת ועם זאת החליטה להשאיר את חטיבת הפיתוח של ROONLABS באופן עצמאי .

הROON SERVER יכול לרוץ על מחשב PC או MAC , הוא יכול לנהל לך את כל ספריות הרשת שברשותך, כמו כן ישנה אפשרות לפתוח כמה פרופילים ככה שכל אחד יוכל לשמוע ולהקים לעצמו PLAYLIST משלו .

אתם יכולים להתקין את ה ROON במחשב מרכזי אחד , ולהתקין גם על כל מחשב ROON שישמש בעצם כשלט ל ROON המרכזי .

או אפילו לשמש כסטרימינג עצמאי .

כלומר אתם תוכלו להזרים מכל מחשב אל מחשב , אפילו מכל מחשב למכשיר תומך ROON אחר , כמו APPLE TV ומגברי תומכי ROON

דהיינו ENDPOINT

בכל חיבור של המערכת ל ROON המרכזי , תוכלו לקבל אפשרות לרדת לפרטי פרטים על מקור החומרה , מהגדרת ביט , UPSCALE

הגדרת מרחק מהרמקולים שלכם, ROOM CORRECTION , DSP

ועוד ועוד ועוד

אתה יכול להתקין את רון במחשבים מרוחקים רבים ככל שתרצה, אך אינך יכול להזרים את אותה מוסיקה ליותר מנקודת קצה אחת בו זמנית (אתאר כמה חריגים בולטים בהמשך). למרות שמגבלה זו הופכת את רון לנחות כמערכת מרובת חדרים בהשוואה למערכת Sonos, נניח, רון עדיפה בהרבה מבחינת תמיכה בפורמטי שמע וקודקים ברזולוציה גבוהה.

רון , תומך בקבצי DSD , ISO ,

32 ביט, אפילו אם יש לך דאק תומך 20 , ה ROON ידע לשדר אליו ב 20 ביט .

היו לי כבר מכשירים שלא יכלו לשדר אליהם 24 ביט עקב שהחומרה היא 20 . וה רון יודע להתמודד עם זה ללא בעיה.

אתה יכול לקבץ מכשירי AirPlay לאזורים ולהזרים אליהם את אותה מוזיקה, אבל לא התרשמתי מהחוויה.

רון יכולה גם להזרים מוזיקה לכל מכשיר התומך בטכנולוגיית AirPlay של אפל, מה שמקנה לתוכנה יכולות שמע טובות יותר מרובות חדרים. אתה יכול לשלוח זרמים עצמאיים לכל נקודת קצה של AirPlay (כמו גם למחשב הראשי ולכל נקודות קצה אחרות של מחשב אישי או Mac), או לקבץ נקודות קצה של AirPlay באזורים ולהזרים את אותה מוזיקה אליהם.

ה AIRPLAY אינה מערכת השמע המרובת חדרים הטובה ביותר שבדקתי. הכל מומר ל- Apple Lossless, וזה בסדר אלא אם כן חומר המקור שלך מקודד ברזולוציה גבוהה יותר או בקצב הדגימה. אם אתה מזרים קובץ FLAC של 24 סיביות / 96kHz למשל, ו- AirPlay ימיר אותו למטה ל- Apple Lossless של 16 סיביות / 44.1kHz. המרה מסוימת של שיעורי דגימה היא בעייתית במיוחד: מכיוון ש 96 אינו מכפיל אפילו של 44.1, ההמרה למטה יכולה להכניס כל מיני סוגיות איכותיות.

אחת התכונות החזקות של רון זה היכולות להכיל ים של תוכן

הוא מסוגל להכיל מידע למעלה מ 20 אלף אלבומים בספריה אישית שלכם.

יש לו גם יכולת להכניס לכם לספריה שלכם גם את טידאל , QOBUS והקבצים שלכם כאשר לכל אלבום יש אייקון המקור שלו ואיכות המידע.

אחת הדרכים להגיע לאיכות גבוהה של הזרמה היא להירשם ל- Tidal, שמזרימה מוזיקה באיכות CD ויותר (קבצי FLAC של 16 סיביות, 44.1kHz) באמצעות פס רחב. רון ישלב את המוזיקה שבבעלותך עם המוזיקה שאתה "שוכר" לספרייה אחת גדולה ונהל את כל זה עבורך. התוכנה מתקנת מיד את כל מה שאינו תקין בממשק המשתמש התהומי של Tidal, והיא עושה עבודה מבריקה בשימוש בשירות זה כדי לחשוף אותך למוזיקה חדשה על סמך מה שאתה כבר מקשיב לה.

המטרה המוצהרת של מעבדות רון היא להשתמש במטא נתונים כדי להחזיר את חוויית האזנה למוזיקה שלנו לימי ה- LP, עם הכריכה המעוצבת להפליא בפורמט גדול, מראה תמונות האלבום כמו בתקליט , PDF עם המילים ותווי האנירה הנרחבים על שרוול התקליט. רון ימצא את כל המידע הזה על המוסיקה שלך ויציג אותו בחלון השמעה דמוי דפדפן. זו חלק מהסיבה לכך שהתוכנה נמכרת כשירות מנוי לעומת רכישה חד פעמית. רון בונה כמה מהמטא נתונים שלה אצלה, אך גם משתמשת בגורמים צד שלישי , כולל Rovi ו- LyricFind. בכך רון מחזירה מעלויות באמצעות דמי המנוי שלה.

עבור מרבית האלבומים, מסד הנתונים של רון יספק תיאור של האלבום; תמונת אלבום ברזולוציה גבוהה; רישום ביוגרפי של האמן; סקירה ביקורתית; דיסקוגרפיה של הקלטות אחרות של אותו אמן; זיכויים לכל המבצעים, המפיקים, המהנדסים ואנשי צוות אחרים המעורבים בהקלטה; תאריך ההוצאה המקורי של האלבום; אורך האלבום; פורמט ההקלטה, קצב הדגימה ועומק הסיביות; המילים השלמות לכל שיר; תגים ניתנים לעריכה וניתנים ללחיצה, המציינים את הז'אנרים / ים שהאלבום שייך להם; וקישורים לכל גרסאות אלטרנטיביות של האלבום . רון אפילו יגיד לך אם אלבום אינו שלם ויעזור לך לזהות את הרצועות החסרות.

ניתן ללחוץ על כמעט כל פיסת מידע המוצגת, מעודדת אתכם לחקור הקלטות אחרות של אותו אמן, תרומות שאמן עשה לאלבומי מוזיקאי אחר, פרויקטים אחרים שהמפיק או המהנדס היו מעורבים בהם ועוד. רון מיועד לאנשים שאוהבים מוזיקה ורוצים לטבול את עצמם בהאזנה, חקר וגילוי.

וכל מה שכתבתי הינו רק טיפה בים .

ועוד לא דיברתי על האפשרות להתקין מערכת הפעלה שלהם

ROCK OS