1 דקות קריאה
סקירת סאב וופר Usher Sw 212

זמן רב שהתלבטתי והתחבטתי בשאלה האם צריכים סאב למערכת סטריאו בעלת 2 ערוצים. 

לקולנוע ביתי אין פה בכלל שאלה , חובה אף חובה. אבל ל 2 ערוצים האם אני צריך?

יש לי אחלה רמקולים ויש להם אחלה באס. האם זה תפקידו של הסאב בלבד? לתת לי בס ? 

היום אגלה לכם סוד. 

הוספת סאב זה לא רק יותר בס. עם סאב איכותי , הדינמיקה של המערכת שלנו מתקשה יותר, ועומק במת הקול והמרווח משתפרים באופן ניכר. סאב מותאם היטב ישפר באופן דרמטי את הצליל הכללי של המערכת שלנו, ולפעמים יעשה הבדל גדול יותר משדרוג האלקטרוניקה.

סאב איכותי לא אמור להוציא לכם את הבאס במקום הרמקולים , להיפך הבאס עדיין צריך לצאת מהרמקול , אבל שתכבו את הסאב תבינו את ההבדלים . 

אתם תופתעו ממש, אפילו מהקלטות שיש בהן באס מועט או רך.

יש דברים שתוכלו לחוש בהם רק שתהיו ממש אצלי בחדר. הסאונד קיבל במה אחרת. יותר עומק, הכל נשמע בהרמוניה , כאילו שהסאב נכנס לתמונה ואמר, חברים !! תנו לנצח פה על התזמורת . קחו אוויר. עליי. היה שיפור כללי לסאונד , לא רק לבאס. שכיביתי לבדיקה את הבאס , ההבדל היה עצום. 

כלים שנהגתי להתעלם מהם , פתאום קפצו למרכז הבמה . עוגב , נבל , שלא נדבר על כלים אפריקאיים , איזה משמעות פתאום קיבלו. 

אני פתאום מבין שהסאב הוא חלק בלתי נפרד. 

ניתן פה בקצרה אז למה אנחנו צריכים סאב?

* הסאב חושף צלילים ותחושות שהרמקולים שלך לא יכולים לשחזר - רוב הרמקולים מתחילים לרדת ב-50 הרץ בערך, מה שמונע ממך את מלוא העומק והבהירות של צלילי הבס. סאבוופר מעולה יגיע עד ל-20Hz ומטה, עד לקצה גבול השמיעה האנושית. זה אומר שאתה אף פעם לא מחמיץ תו ואפילו יכול להרגיש את התווים הנמוכים ביותר ממשהו כמו oragan pipe, kick drums, גיטרה בס וכו .

* היכולת לנגן בווליום גבוה מאוד ללא עיוות - בחלק מהמערכות ישנו עיוות כאשר מעלים לווליום גבוה  (לא אצלי בכל אופן ) וזאת בגלל שהוופרים לא עומדים בקצב של הדרייברים והטוויטרים , סאב וופר איכותי ינגן חזק ללא מאמץ וללא עיוותים, לא משנה כמה החומר המוזיקלי תובעני וכמה חזק אתה אוהב לנגן אותו.

* יודע לשחזר במדויק כל תו בספקטרום התדר הנמוך - בניגוד לרמקולים, שיכולים להיות להם "חתימה קולית", סאב וופר איכותי נאמן לחלוטין לתוכן המוזיקלי ומספק תווי בס בדיוק כפי שהאמן התכוון. זו גם הסיבה שניתן להתאים סאב וופר  לכל מותג או דגם של רמקול כדי להוסיף משקל ואנרגיה לחוויית ההאזנה הכוללת.

* סאב איכותי משתלב בצורה חלקה עם רמקולים מלאים - סאב וופר מעולה צריך תמיד להישמע ולהרגיש כמו הרחבה של הרמקולים מבלי להכריע אותם או למשוך תשומת לב לעצמו. כשהוא משולב בצורה מושלמת, אזיי הוא  מאפשר לרמקולים להישמע במיטבם, על פני ספקטרום התדרים, כך שהגבוהים נוצצים ואמצעים בעלי בהירות מושלמת מבלי להשתלט עליהם. כלומר הסאב לא צריך לקחת את ההצגה - אלא להיות חלק ממנה. 

כשמסתכלים מעבר לשיפורים הטכניים, סאב וופר מוסיף מימד חדש לגמרי למוזיקה. סאבוופר איכותי  לעולם לא צריך להיות מתנשא או פועם, אלא צריך להוסיף צבע, עומק והשפעה לאספקת הפלט הסופי.גיטרה בס ומקצבי תופים מהפנטים ועד לקומפוזיציות בס אלקטרוני המורכבות ביותר, סאב וופר איכותי  חושף שכבות של סאונד שהרמקול פשוט לא מצויד להתמודד איתו. ולמרות שחלק מהסאבים מוסיפים רק כמה תווים של בס, סאבוופר נהדר באמת מעלה את חווית ההאזנה בצורה ייחודית ומורגשת.

אם שמתם לב , כל הכתבה אני כותב ״סאב איכותי״ סאב איכותי .

אז מה עושים ? מרימים טלפון למאסטרו שלי היבואן ״לוינסון אודיו״ והוא מיד דואג לנו. 

תכירו !! סאב של חברת Usher דגם sw 212.

מי שעוקב אחרי הסקירות שלי יודע את אהבתי לחברה הזאת. הרמקולים הנהדרים שלי של usher , זאת חברה שיודעת לתת תמורה מלאה לכסף שלנו. 

כל מה שכתבתי לכם , הסאב הזה נתן לי ובגדול . 

כמובן סאב אקטיבי, עם כל החיבורים , כולל out  ו in.  חיבורים לרמקולים , כפתורי כיוון ל crossover, phase,level

יש הרבה דעות לכאן ולכאן, אבל דעת הרוב שדווקא סאב אטום כמו הusher יותר מתאים למוזיקה (אטום הכוונה ללא פתח מקדימה או מאחורה). למרות שבמקרה של ה usher שמתי סרטים והוא היה אדיר.  עוד יתרון גדול שלו זה המהירות והדיוק. שזה אחד הפרמטרים החשובים ביותר בסאב לאודיו , כי יש סאבים עם יחידה כבדה שמאחרים , בסרטים פחות תרגישו אבל באודיו תרגישו את זה ללא ספק. 

כמו כן הסאב יורד ל20 הרץ ובעל גימור פיאנו מבריק פלוס סט ספייקים ומעמדים - בתג מחיר סופר מפתיע שישבור מחירים של מתחרים בקלילות בעוד שמדובר בחברת היי אנד לכל דבר ועיניין.







פרטיים טכניים: