GATO AMP 150 - הסקירה.


2 דקות קריאה

Gato Audio שוכנת בעיירה בשם הרלב בדנמרק , הממוקמת כמה קילומטרים מערבית לקופנהגן, גאטו מתבססת על המסורת של עיצוב נורדי פשוט ופונקציונלי, המונגש למגוון רחב של מוצרים  , מגברים משולבים פאאורים ,פרה אמפ ,סידי ורמקולים. בניית המוצרים הללו עם צורותיהם חורגת מהרוב המכריע של הייצור העולמי וממוקדת בבירור להתאמה לחללי פנים מפוארים ומודרניים.

המגבר הנ"ל של גאטו ברשימת המועדפים הגבוהה שלהם, האמת אפשר לראות ולהבין למה . השלדה מעוצבת בעיגול , לא תמצאו עליה שום קו ישר. המגבר בנוי מזכוכית ואלומיניום , שילוב שמכה גלים.

אי אפשר לפספס כל המגברים של GATO כולל המונובלוקים , פאוורים והמשולבים נראים ומיוצרים על אותו סגנון. 

לפני מספר חודשים בשיחה של עם היבואן , נאמר לי שה GATO דגם ה 150 ינחת בקרוב בארצנו הקדושה.  ואני בתור חובב גדול של החברה , ציפיתי בכיליון עיניים.  אני אישית חושב שמגבר זה רהיט ורהיט יוקרתי צריך להיראות WOW . קל וחומר להשמע ככה. 

כמובן שלפני שהוא נחת , קראנו עליו לא מעט . אפילו ידידנו האודיפיל Steve Guttenberg Audiophiliac יצא מסגנונו הרגיל . 

מה שונה המגבר הזה משאר המגברים שלהם? 

המגבר הזה הוא CLASS AB  עם טכנולוגית  TWINFET (נרחיב עליה בהמשך). 

כמו כל המגברים של GATO . יפה. אסתטי ביותר , שילוב וגימור נאים ביותר . מצד אחד מאוד קל לתפעול ומצד שני יכול לספק תאוותם של רמקולים מאוד תובעניים ללא בעיה.  מישהו לימד את המגבר הזה לשיר , כל חלק פה נבחר בקפידה. גאטו טוענים שהוא עבר אלפי שעות של האזנה על מנת לא להשאיר עליו שום חותם או טביעת אצבע , אלא לקבל את הצליל כמה שיותר קרוב למקור. 

אגלה לכם סוד , מאז החיבור הנפלא שלי עם היבואן "לוינסון אודיו" עברו, עוברים ועוד יעברו לא מעט ציודים כבדים . האזנתי לפאוארים , משולבים , טייפ סלילים. מגברי מנורות , מונובלוקים מנורות והרשימה עוד ארוכה. אז כביכול רף הצפיה יורד, וסף הריגוש הנמוך ובאמת צריך משהו די רציני לרגש אותי . 

שראיתי את הסרטון של סטיב (למרות שיצא מהרגלו) , לא הבנתי  למה הוא כותב WOW WOW WOW . 

בחיבור הראשוני (עוד לפני ברייק) קיבלתי במובן החיובי , נוק אאוט . הלסת נשמטה לי . חשבתי אני חולם. הרמתי טלפון ליבואן ואמרתי לו :"תקשיב, מזמן לא שמעתי סאונד כזה". 

המגבר סופר את הווליום שלו ממינוס 75 ועד פלוס 10. 

אני בסולם על מינוס 23 . ההעוצמה שיוצאת משם היא חלומית .  איך הבאס של הרמקול שלי נפתח.  ה MID קיבל צורה. ואני עדיין לפני הברייק. 


הגאטו מספק 150 לערוץ ב 8 אוהם . ו 250 אוהם ב 4 אוהם. מה שנותן המון מרווח וחופש לרמקול . 

ששאלתי את גאטו , מדוע החלטתם הפעם לוותר על הדיגטל ? לא שמתם DAC , ולא שום כניסה או יציאה דיגטלית . 

וזה התשובה שקיבלתי :

* בעתיד הממש קרוב אנחנו מוציאים DAC חדש , מודרני , וגם מדיה סנטר . יש למה לצפות . 

* לא רצינו שום הפרעה חשמלית , מגנטית , רצינו מגבר אנלוגי לחלוטין 

* עולם ה DAC רץ קדימה ולא פעם אנשים מוצאים את עצמם עם מגבר עם DAC מיושן , במקרה הזה תוכלו לחבר אותו לכל DAC חיצוני שתרצו . 

זוכרים שדיברנו על ה TWIFET? ננסה להסביר על קצה המזלג. 

טכנולוגיית Gato Audio TwinFET פותחה כדי להתמודד עם בעיות ופשרות הקיימות ברוב מגברי הכוח. מעגל ה-TwinFET שלהם פותר את הבעיות החשמליות והקוליות הללו בנקודה שבה הן נוצרות, ובכך נמנע מהוספת מעגלים ורכיבים תיקון מתפשרים. במעגלי ה MOS-FET ישנה בעיה עיקרית כאשר  שלב פלט האופייני של MOS-FET בדחיפה-משיכה מורכב מטרנזיסטורים מקוטבים חיוביים ושליליים כאחד. אולם מכיוון שאי אפשר ליצור שני טרנזיסטורים בעלי התנהגות זהה עם קיטוב הפוך, נאלצים לקבל את  ההבדלים הקטנים במאפיינים החשמליים בינהם . פשרה זו של חוסר שלמות תיצור הגברה א-סימטרית עם חתימה שונה בתגובת האות החיובית ובתגובת האות השלילי. זה גורם לעתים קרובות לעיוות נשמע ועייפות האזנה.

ניתן להשוות את זה לטכניקת push-pull שאנו רואים גם במגברי שפופרות, כאשר שפופרת אחת מגבירה את העקומה החיובית והשניה את השלילית. עם זאת, לשפופרות יש הספק מוצא מוגבל יותר ממגברי טרנזיסטור.

זו הסיבה הבסיסית שבגללה תמצאו רק שני טרנזיסטורי פלט לכל ערוץ בשלב הפלט של AMP-150s, אחד לחיובי ואחד לחלק השלילי של גל סינוס, לא יותר ולא פחות.

למי שרוצה להתעמק בנושא יכול לקרוא כאן

גאטו כרגיל לא חוסכים בכניסות ויציאות במגבר. 

יש לנו כאן  כניסות אנלוגיות מרובות וגם יציאות XLR ו RCA על מנת לחבר אותו למונבלוקים ולהשמיש אותו כ PRE  או לחבר לרסיבר קולנוע .



הדבר המיוחד שלו, הוא המניע המוביל של כל מפגשי ההאזנה שביצעתי איתו . הנייטרליות הבלתי מתפשרת. תשומת הלב שהוא נותן לכל פרט יש  מכשירים חסרי פשרות מרמות מחיר נמוכות יותר, הרבה מתחת ל-10000zl אשר לצערי נוטים לבוז להקלטות פחות טובות. שם זה ממש לא עובד, והמאבק בכל מחיר על איזון טונאלי אחיד וסאונד פתוח, בלי למלא אותו, בלי הרזולוציה המתאימה, מסתיים במשהו כזה - צליל נקי, לא מטשטש, אבל בעצם בלי הרבה מוזיקה . ניתן לשמוע בבירור, שב-AMP-150 הרעיון היה גם "לנקות" את הסאונד מעיוותים - גם מצבעים, שהם אחד מסוגי העיוותים. אבל בגלל שמדובר במגבר היי-אנד, האלמנטים שהושמו בו עושים משהו יותר מסתם ניקוי .

שהמרוויח העיקרי פה זה ה MIDRANGE . בהאזנה ראשונה אפשר להבחין מיד בטרבל (נדבר עליו בהמשך) . 

אבל זה רק חלק מהתמונה הכוללת , הMIDRANGE מראה שאפשר לקבל הספק גבוה עם עיוות נמוך , רעש נמוך.  ממש כמו מגברי מנורות ולא מבחינת החום שלהם אלא באופי הצליל\ ה MIDRANGE במגבר הזה פשוט חלומי. 


האזנתי להופעה של דיאנה קרל, אלה פריצג'לרד , ממש התרגשתי . השענתי את כסאי לאחור ופשוט צפתי איתן, האוזן שלי לא התעייפה , זכיתי לשמוע את כל ההופעה כולה, באמת שלא רציתי להפסיק. יש למגבר מצד אחד המון כח , אבל לא מעט מח. מעין "SHREK" מצד אחד מפלצתי ומצד שני נפש מאוד עדינה . 

יחד עם הפירוט מגיעה יכולת הבידול. זהו מגבר, שתרגישו יותר את ההבדלים  בהקלטות, כפי שאי פעם יכולנו לדמיין. בקלות ובקלילות הוא יראה הבדלים בין מהדורות שונות, דפוסים, מוזיקאים. אחרי דיאנה ניגנתי  Seven Steps To Heaven Miles Davis, במהדורה המחודשת הנהדרת של Analogue Production, ומיד היה ברור, שזה עוד מוזיקאי, עוד כלי והקלטה אחרת. אנשי AP המירו את הסאונד מהמאסטר טייפ ללא כל הפרעה, והתברר, שהסאונד הרבה יותר פתוח, עם הרבה יותר טרבל ממה שחשבנו. כאן החצוצרה יכלה להישמע , חזק. זו גם תוצאה של סגנון משחק שונה שיש לדיוויס, אבל המגבר שנבדק הראה את ההבדלים ללא היסוס.



הטרבל שלו נהדר . בעיניי סופר נהדר. הבאס פתאום שהרמקול שלי מוציא וזה לא באס חזק מידי או מפוצץ. זה באס שממש דומה למגברי המנורות שהיו לי . כאילו שהרמקול מודה לי סוף סוף ומוריד בפניי את הכובע. GATO לקחו (לפחות בעיניי) הגברה טרנזיסטורית ונתנו לנו להרגיש מנורות , רק מבלי ההתעסקות של המנורות.

המבחן האמיתי של מגברים בעיניי זה היכולת של הזמן להאזנה ברצף, לעיתים אנחנו שומעים שיר או שניים ומתלהבים מהסאונד אבל לאחר כמה שעות , מכבים כי האוזן התעייפה, מה שלא קורה כאן. אני עובד מהבית והמגבר כבר רץ רצוף כמה ימים . 

AMP-150 הוא מגבר יפהפה, עם סאונד ללא פשרות.  ל-Gato Audio יש גם רמקולים פנטסטיים בקטלוג שלהם, שעשויים להיות השותף הטבעי למגבר הזה. הצליל שלו פתוח, נקי מעיוותים, נקי ודינמי. 

להשיג אצל "לוינסון אודיו" 

https://www.levinson-y.co.il/product/gato-audio-amp-150-integrated-amplifier/