1 דקות קריאה
האם זה בטוח להשתמש בציוד אודיו שלנו בעת סופות גשמים?

מה יותר כיף שיש בחוץ גשם , סופות רעמים ואנחנו בבית , בחימום , רואים סרט או שומעים מוזיקה , אבל... הסכנה האמיתית הם הברקים. להלן הסיבות למה לנתק את מוצרי החשמל לפני הסערה . 


* נזק לאלקטרוניקה ומכשירי חשמל מחוברים:

יש אנשים שנהנים להתמקם ולצפות בטלוויזיה בזמן סערה. למרבה הצער, זו עלולה להתגלות כטעות גדולה. אם ברק פוגע בעמוד חשמל סמוך, זה יכול ליצור נחשול מתח. מכשירי החשמל הביתיים שלך פשוט לא יכולים להתמודד עם הוולטים הנוספים של חשמל. טלוויזיות עם מסך שטוח, מחשבים ומחממי מים הם רק חלק מהפריטים שעלולים להינזק. אפילו עליות זעירות יכולות לקצר את תוחלת החיים של מוצרי אלקטרוניקה.

* סיכון אפשרי של התחשמלות:

חשוב לציין שלא כדאי לחכות עד שתגיע סערה כדי להתחיל לנתק מוצרי אלקטרוניקה ומכשירי חשמל. אם במקרה נגעת בכבל חשמל בעת פגיעת ברק, יש סיכוי שתתחשמל. זכרו, מכת ברק טיפוסית מכילה כ-15 מיליון וולט של חשמל. זו מספיק אנרגיה כדי להניע קהילה קטנה!


* כיצד להישאר ערוכים ולמנוע נזק:

מומלץ להוריד אפליקציה לטלפון שמספקת התראות על סערה. זה יעזור לך להישאר מוכן לסערות מתקרבות באזור שלך. אם במקרה תשמע צליל קלוש של רעם מרחוק, הסופה יכולה להיות במרחק  די קרוב . אל תחכו לדקה ה-90.

מגני נחשולי מתח לכל הבית:

מובן שבעלי בתים רבים אינם ששים לנתק את המקררים והמקפיאים שלהם. אף אחד לא רוצה שהאוכל יתקלקל. למרבה המזל, יש פתרון מצוין לבעיה זו.מומחים ממליצים להתקין מגן נחשולי מתח לכל הבית, שהוא הרבה יותר יעיל ממגני שקעים בקיר. זו השקעה שיכולה לחסוך לך אלפי דולרים בטווח הארוך. מערכת זו תוכננה במיוחד כדי להגן על משק הבית שלך מפני נזקי סופות ברקים על ידי הפניית זרם עודף בבטחה לקרקע. רוב היחידות נכנסות בקלות לתוך תיבת המפסק הראשית.

גם מגיני שקעים עם השהייה מומלצים . 

אם במקרה יצאתם לחופשה או לצאת לסידורים, מגן המתח בכל הבית יעניק לך שקט נפשי נוסף. לא תצטרך לדאוג שהמכשירים היוקרתיים שלך ייהרסו. יתר על כן, מגיני נחשולי מתח בכל הבית מורידים את הסיכון של ברק לשריפה חשמלית.



אומרים לי זה לא יקרה ?

סיפור של חבר בצפון, שיש לו מערכת אודיו ב 100 אלף . שלא שם הגנות  , וכבר שרף מגבר ודאק יקר. 

חורף שעבר אני מגיע הביתה ומפעיל את המערכת ורואה שלא נדלקת. מסתבר שהייתה הפסקת חשמל , למזלי היה לי מגן ש״לקח״ על עצמו את הנזק , הוא נשרף אבל לא המערכת.

ואני שומע בכל יום אנשים שרמקולים , טלויזיות נשרפות על ימין ושמאל. 

שימו הגנות . ups  וכו.